HEDMARK

Avdelingen har et aktivt styre og fem lokallag som jobber for vern av kulturminner i Hedmark i Innlandet. Vi tilbyr et møtested for alle med interesse for gamle hus, med foredrag, vandringer og kurs i praktisk bygningsvern og håndverk.

Skogfinnetorpet Abborhøgda på Finnskogen som er eid av Fortidsminneforeningen ligger i Hedmark. Dette er nå under istandsetting med flere spennende arrangementer, åpent for de som vil oppleve et autentisk skogfinnetorp i et fredet kulturlandskap.

Følg avdelingen på Facebook og meld deg inn, så får du motta våre nyhetsbrev på e-post.

Ta kontakt med oss om du ønsker råd rundt eller er bekymret for et kulturminne!

ADRESSE
  • Gammelvegen 6
  • 2430 Jordet

Fortidsminneforeningen Hedmark c/o Bianca Wessel