Den trønderske avdeling

Vi har kontor i Hornemannsgården, inngang i bakgården mot Vår Frue kirke.

• Adresse: Kongens gate 7
  • Postnr: 7013
  • Poststed: Trondheim

• Telefon: 469 30 551
  • E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Alexander Rauboti

Daglig leder

Johan Helberg

Styreleder

Fortidsminneforeningen Den trønderske avdeling (DTA) er den eldste fylkesavdelingen i Fortidsminneforeningen og ble etablert allerede i 1849. I dag dekker DTA Sør-Trøndelag fylke og har tre aktive lokallag; i Trondheim, på Røros og i Orkdalsregionen. Om du ønsker hjelp til en vernesak eller lignende i et område som ikke dekkes av lokallagene er det bare å kontakte Den trønderske avdeling. Vi ønsker også å få etablert flere lokallag rundt i fylket.

Den trønderske avdeling har et aktivt styre, et studentutvalg, et eiendomsutvalg og et arrangementsutvalg. Vi arrangerer månedlige foredrag, byvandringer og ekskursjoner, samt kurs i praktisk bygningsvern. For å holde deg oppdatert, følg oss på Facebook eller meld deg inn, så får du tilbud på epost.

Vi tilbyr også private byvandringer i Trondheim til bedrifter, organisasjoner og andre interesserte. Våre guider er alle akademikere med god formidlingskompetanse og bred kunnskap om Trondheims historie. Ta kontakt for et tilbud!