Loftsafari I Setesdal 23. september 2018

Fortidsminneforeningen Aust-Agder inviterer til Loptsafari i Setesdal, et samarbeid med Aust-Agder Fylkeskommune

Søndag 23. september arrangeres loptsafari i Setesdal! Her er de gamle loftene plassert oppover dalen som perler på en snor. Siden de er i privat eie, er det sjelden vi får muligheten til å komme på innsiden og få høre om bygningshistorie, byggeteknikk, om bruk og sagn. Eivind Dalseg fra Aust-Agder Fylkeskommune guider oss gjennom fire loft, og vi tar en lunsj ved Ose Turistheim der vi får servert buffet i Storstoga.
Det blir felles transport fra Evjemoen kl. 0845. Det er begrenset antall plasser, så her er det bare å melde seg på!

Det er bindende påmelding ved innbetaling av kr 150,- til Fortidsminneforeningens konto: 63110601249 og merkes med «safari» og deltagernes navn i meldingsfeltet. Turen er delfinansiert av Aust-Agder Fylkeskommune; lunsj, fellestransport og guide er inkludert i prisen.

Program:
Kl 10.00 Loftvandring i Åraksbø – fra middelalder til idag
Kl 12.00 Lunsj på Ose Turistheim
Kl 13.00 Rynningsvodden
Kl 13.30 Oseburet
Kl 14.00 Avreise til Skore
Kl 15.30 Retur til Evjemoen (tilbake ved parkeringsplassen ca kl 1645)

Hvor: Oppmøte utenfor hovedporten til Setesdals bilruter, Evjemoen

Når: Felles avreise 08:45. Tilbake ved parkeringen ca 16:45