Buskerud avdeling ønsker forslag til kandidater

Fortidsminneforeningen, Buskerud fylkesavdelings årlige utdeling av Bevaringspris og diplomer nærmer seg.

Bevaringsprisen 2017

Det gjelder: Prisen er for godt vern om fortids byggekunst  i Buskerud.

Fortidsminneforeningen er åpen for forslag til kandidater. Både store og små hus, driftsbygninger eller andre byggverk kan være med. Bl.a. broer, gravminner og brannvesenet er tildelt heder gjennom årene.

Foreningen håper på mange gode kandidater fra hele fylket. Ved å sende inn forslag kan dere alle påvirke hvem som får prisen. Fristen for å sende inn forslag er 24. september. Vi tar imot forslag etter den datoen også, men dersom vi skal få sett på innkomne forslag, er det fint å få tilsendt forslag innen 24. september.

Forslag kan sendes skriftlig til Fortidsminneforeningen, Busk.fylkesavd., P.B. 379 Bragernes, 3001 Drammen eller pr. E-post; Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Utdelingen vil foregå på høstmøtet 16. november på Skogheim i Sigdal. Skogheim fikk Bevaringsprisen i 2010. Eier Eva Rolfsrud Nergaard.

Besøk Buskerud avdeling