Fagdag om ENØK i gamle hus

Hvordan velge riktige energieffektiviseringstiltak for verneverdige bygninger? Foredragsholdere fra blant annet Riksantikvaren og Fortidsminneforeningen gir råd 29. november 2017.

Hvordan velge riktige energieffektiviseringstiltak for verneverdige bygninger? Buskerud bygningsvernsenter inviterer til en åpen fagdag 29. november 2017. Fagdagen er spesielt rettet mot saksbehandlere i kommunene og håndverkere.

Hvordan skal nye krav om energieffektivisering løses i gamle hus – og hvordan kan vi unngå å redusere bygningenes verneverdi med tiltakene vi gjennomfører? Buskerud bygningsvernsenter ønsker å sette søkelyset på ENØK-tiltak i eldre, verneverdige hus. Plan- og bygningsloven setter krav til ivaretakelse av kulturell verdi ved arbeid på eksisterende byggverk og kommunene har som planmyndighet et stort ansvar for verneverdige bygninger. Fagdagen setter fokus på hvordan eldre hus kan energieffektiviseres samtidig som de kulturhistoriske verdiene tas vare på.

Foredragsholdere fra Riksantikvaren, Fortidsminneforeningen og andre organisasjoner vil snakke om ulike sider ved dette temaet på fagdagen. Fagdagen er et heldagsmøte på dagtid og finner sted onsdag 29. november 2017 i Buskerud bygningsvernsenters lokaler på Lågdalsmuseet i Kongsberg. Nærmere detaljer om oppmøte og program vil bli ettersendt.

Påmelding innen mandag 20. november til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Deltakeravgift kr. 500. Halv pris for studenter og medlemmer i Tradisjonshåndverkere i Buskerud.

For mer informasjon ta kontakt med Camilla P. Nilsen på e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller tlf: 918 73 075.

Last ned: Invitasjon til fagdag om ENØK i gamle hus