Utdelingen av årets bevaringspris og diplomer

Buskerud fylkesavdelings store begivenhet, utdelingen av årets Bevaringspris og diplomer, skal foregå på Skogheim i Sigdal, den 16.november kl 19.00.

Eiendommen Skogheim ble tildelt foreningens Bevaringspris i 2010. Gården er fra 1911, med et herskapelig våningshus, men ellers en tradisjonell gård med jord og skog. Daværende eier Robert Wik, engasjerte Arnstein Arneberg, som den gang var en lovende arkitekt til å tegne hovedhuset. Et hus som nok ikke helt var etter bygdens byggeskikk, men mer etter impulser fra den store verden.

Fylkesavdelingen av Fortidsminneforeningen har vært så heldig å få avholde årets Bevaringspris –utdeling i dette ærverdige huset og ønsker alle velkommen.
Send en melding, innen 14.november til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. om hvem som kommer.

Skogheim, Sigdal

Torsdag 16. november kl 19.00