Vi søker prosjektmedarbeider

Den trønderske avdeling har et ledig engasjement som prosjektmedarbeider i 50 % stilling (5 mnd). Søknadsfrist 4. april.

Den trønderske avdeling av Fortidsminneforeningen (DTA) søker en positiv, initiativrik og samvittighetsfull prosjektmedarbeider til å jobbe med formidling og arrangement på våre eiendommer. En vesentlig del av arbeidet vil være å ha ansvar for planlegging og gjennomføring av Steinvikholmsommer i samarbeid med daglig leder, samt medvirkning i planlegging og gjennomføring av andre arrangement i forbindelse med foreningens 175 års-jubileum i 2019.

Den som ansettes i stillingen må aktivt delta i formidling rettet mot barn, blant annet gjennom Den kulturelle skolesekken. Du må kunne jobbe uke 22, 23 og 32, samt flere helger i perioden juni-september. Noe kveldsarbeid samt reisevirksomhet må også påregnes. Andre oppgaver knyttet til drift av avdelingen kan tilkomme. Krav om førerkort klasse B.

Vi søker en ryddig, utadvent og energisk person, som gjerne har fagbakgrunn i historie, kunsthistorie eller tilsvarende fagfelt. Det er en fordel om du har erfaring fra formidling og at du kjenner Fortidsminneforeningen fra før, men det viktigste er at du er engasjert i fagfeltet vårt.

Vi har kontor i Hornemansgården, men er svært fleksible på både kontorsted og arbeidstid. Det er ønskelig med oppstart så snart som mulig. Lønn etter avtale.

Søknad med CV og referanser sendes på epost til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Søknadsfrist torsdag 4. april.

Spørsmål kan rettes til dagligleder i DTA, Merethe Skjelfjord Kristiansen, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., tlf 959 35 568 eller styreleder Johan Helberg, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., tlf 900 24 074.