Kurs i steinmuring og restaurering av jordkjeller på Myre Os

Hedmarksavdelingen inviterer til kurs i steinmuring og restaurering av jordkjeller på Myre, Os, med oppstart 30. september.

En gammel jord-/steinkjeller trenger restaurering. Kjelleren ligger i grenda Myre, Os, like ved rv 30 og er en nokså vanlig type, frittliggende, gravd inn i en passelig bakke. Slike kjellere ble brukt både i bygda og på setra, og har dessuten klar nytteverdi på hytta i dag: Gode lagringsforhold for mye godt!

Oppstart: Lørdag 30. sept. Kursdager fredag og lørdag, etter nærmere avtale.

Påmelding: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. tlf95088891 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.  tlf 90102872

Kursleder: Jon Holm Lillegjelten, Bygningsvernsenteret Rørosmuseet

Kurset er gratis, kursholder har nødvendig utstyr, ta med matpakke, arbeidsklær og hansker. Kaffe og kaker spanderer vi.

Generell informasjon om Hedmarksavdelingens kurs denne høsten:

Vi legger hovedvekt på det praktiske arbeidet, legger opp til et prosjekt som kan avsluttes, men vi legger også inn orientering og samtaler om byggeskikk og historie.

Nærmere opplysninger: Per Hvamstad 90102872, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Plass til begrenset antall deltakere, så her gjelder det å være først til mølla