Kom med forslag til Vernepriskandidater!

Hedmark avdeling av Fortidsminneforeningen etterlyser kandidater til Vernepis 2017. Frist 1. februar 2017. Prisen kunngjøres på årsmøte og deles ut på et spesialarrangement på stedet på forsommeren

Hedmark avdeling av Fortidsminnefopreningen har gjennom mange år delt ut vernepris, til enkeltpersoner eller grupper som har gjort en betydningsfull innsats for bygnings- og kulturarven. I forskriftene for prisen understrekes det at "Med verneprisen vil vi påskjønne eiere, håndverkere eller ildsjeler som har gjort en spesiell innsats for et enkeltobjekt, et definert miljø eller et sammenhengende landskapsområde. Prisen deles ut for pleie, vedlikehold eller istandsetting av bygninger, bygningsmiljøer eller andre typer kulturminner hvor autensitet, egenart, aldersdverdier og virkelighetsnærhet til fortiden er sentrale kriterier."

Det er mange som gjør en stor innsats i Hedmark, så mange som fortjener en påskjønnelse, så nå er det fritt fram for alle å komme med forslag til kandidater. Frist for forslag er 1. februar. Hvem som får prisen kunngjøres på årsmøtet i midten av mars og prisen deles ut ved et spesielt arrangement i løpet av forsommeren.

Ta kontakt med Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.