Lokalkraft: Hvordan vil du ha fremtidens Os?

Sammen med stedsaktivist Erling Okkenhaug inviterer Os lokallag til folkemøte om stedsutvikling.

Fortidsminneforeningen har sammen med Erling Okkenhaug fra nettverket Allgrønn arrangert en rekke filmvisninger og debattmøter om stedsutvikling og lokaldemokrati over hele landet. Målet er at engasjerte borgere skal bli styrket i sin innsats for å sikre medvirkning i utbyggingssaker som ofte truer kulturminner og stedskvaliteter.

Nå arrangerer vi Lokalkraft, en kombinert inspirasjons- og aksjonskveld med utgangspunkt i aktuelle lokale saker rundt om i landet. Torsdag 22. februar er vi i Os i Hordaland: Hvordan vil du ha hjemstedet ditt i fremtiden? Skal utbyggere i Os få rive vernede eller nyere hus og deretter reise bygninger som bryter med omgivelsene? Hvordan samler vi alle krefter til felles kamp? Og hvordan utvikler vi gode motforslag? Dette er møtet for deg som vil gjøre en forskjell, enten du er midt i debatten eller vil være i forkant av den.

Velkommen til inspirasjonskveld torsdag 22. februar kl. 19.00 på Tunet, Øyro 49, Os.
Gratis adgang. Enkel bevertning. Erling Okkenhaug fra Allgrønn, Trond Rødsmoen fra Fortidsminneforeningen sentralt og Ingebjørg Astrup i Os lokallag leder kvelden.

Kontaktperson: Ingebjørg Astrup, epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

www.stedskraft.no finner du nyttig informasjon og relevante lenker tilknyttet kvelden og temaet stedsutvikling.

Mer om Lokalkraft og stedsutvikling