Foredrag under Querinifest på Røst

Nordland avdeling slår et slag for kulturminner under Querinifest på Røst 1. august, med foredrag og kurs i vindusrestaurering.

Fortidsminneforeingen har ikke lokallag på Røst, men det bir det kanskje noe av etter at foreningen har vist seg fram under Querinifesten 1. til 4. august.

Vi deltar med foredrag om Røst i 1492, da en gruppe skibbrudne italienske sjømenn reddet seg i land og ble på øya. Foredragsholder er Reidar Bertelsen, arkeolog og medlem av foreningen. Arrangementet skjer i samarbeid med prosjektet Kulturminner som ressurs på Røst (Røst kommune, Nordland Fylkeskommune, Riksantikvaren) der Einar Stamnes er prosjektleder.

Velkommen til fastboende, feriegjester og tilreisende til Querinifesten - til alle som er opptatt av eldre kulturminner på Røst og Querinihistorien som kilde til middelalderen på Røst.

Mer informasjon om tid og sted kommer.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Kontakt Nordland avdeling

FMF JUB GULL TEKST copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy