Folkemøte - om maling

Randsfjordmuseet og Fortidsminneforeningen avd. Vest-Oppland inviterer til Folkemøte

Randsfjordmuseet og Fortidsminneforeningen avd Vest-Oppland inviterer til Folkemøte på Hadeland Folkemuseum 8/5 og Land museum 29/5, kl 19 begge steder. Møtene varer ca to timer og det blir servert kaffe i pausen. Inngang 50:-

Vi har invitert Erlend Mæhlum, malermester og treårig stipendiat i tradisjonelle malingsteknikker på Norsk håndverksinstitutt, til å holde foredrag. Han vil snakke om forskjellige typer maling, forberedelser og problemer som kan oppstå. Etter presentasjonen blir det diskusjon med mulighet til å stille spørsmål til Erlend.

Folkemøte er navnet på en serie foredrag om bygningsvern. Hensikten er at vi skal lære noe, både av foredragsholderen og av hverandre. Folkemøte skal også fungere som en møteplass hvor vi alle skal føle at vi er del av et miljø og knytte nyttige, og hyggelige, kontakter.

Møtene er finansiert ved hjelp av Fortidsminneforeningens prosjekt Kulturminner for alle. Ved spørsmål, ta kontakt med Lars Stålegård på M. 95 99 28 48

rands logo

kulturminner for alle logo