Kurs: Komposisjonsmaling og naturpigmenter.

Vestoppland lokallag av Fortidsminneforeningen inviterer til kurs i koking/påføring av komposisjonsmaling, og riving/vasking av naturpigmenter.

Tid: fredag 24.8 til søndag 26.8.2018 Klokkeslett: Fredag: 1700 – 2000, lørdag: 0900 – 1600, søndag: 0900 – 1600. Sted: Låven på Øvergaard gård, Leirskog. Leirskogvegen 618, 2930 Bagn

Den 100 år gamlen skal males med komposisjonsmaling. Vi koker og påfører komposisjonsmaling.e tømrelåv Pigmentene blir Falurød eller jernoxidrødt. Stillas vil bli rigget. Samtidig skal vi ha et prosjekt hvor vi skal brenne trekull, jord, slagg fra gruver for å lage naturpigmenter. Deretter skal pigmentene vaskes 3x og rives, blandes med linolje og påføres egnet underlag, lerret, maleplater el likn. Instruktør: Kursleder Erlend Mæhlum er malermester med høy kompetanse innen tradisjonelle overflatebehandlinger. Har også vært håndverksstipendiat ved Maihaugen over en 3-års periode. Kurspris: 1000,- kroner for medlemmer av Fortidsminneforeningen og kr. 1250,- for ikke-medlemmer. Ett familiemedlem er inkludert. Mat serveres, kaffe og kaker også.

Vi samarbeider med Kjerringvern, som er et nettverk av kvinnelige bygningsvernere

Dag Lindbråten, leder, Vestoppland lokallag av Fortidsminneforeningen Vestsidevegen 2607, 3522 Bjoneroa Mob.nr: 95022367, e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Last ned: Kurs komposisjonsmaling VOL 2018