Boligfestival på Bygdøy folkemuseum i Oslo

25 mai arrangerer Bygg og Bevar, Fortidsminneforeningen og Norsk folkemuseum boligfestival for alle som er glad i gamle hus.

Eier du et eldre hus - 30 eller 150 år gammelt? På festivalen fylles folkemuseet på Bygdøy med håndverkere, butikker og bygningsvernere. Eksperter holder små foredrag, håndverkere demonstrerer fagene sine og både store og små kan prøve seg på alt fra smiing til lafting. Har du spørsmål om istandsetting av huset ditt eller trenger du inspirasjon til prosjektet får du hjelp på boligfestivalen.

Arrangementet er for alle som er glad i gamle hus, og et gammelt hus kan godt være bare 30 år gammelt! Formålet er å vise huseiere at man kan få hjelp, både av dyktige fagfolk og av flinke leverandører og produsenter. Vi vil vise at det finnes mange gode alternativer for hus som har litt andre behov enn nye.

For barna blir det mulig å være med å bygge laftehus, mure med kalk og mye mer. De over 13 kan få lære å smi! I salen blir det foredrag på ca 20 min lengde om mange relevante tema, se eget program under. Besøk bokkaféen og dykk ned i spennende bøker om restaurering, bakerovner og inspirasjon fra magasinet Norske Hjem!

Boligfestival 2019