Jubileumsfeiring for alle på Vøienvolden

Lørdag 24. august inviterer Oslo og Akershus avdeling til jubileumsfering på idylliske Vøienvolden midt i Oslo.

Fra klokka 14.00 til kl.19.00 er dørene til Vøienvolden gård åpne for alle interesserte, og vi kan by på forskjellige spennende aktiviteter.

Kl. 14.00: Kunsthistoriker Kristin Aavitsland holder foredraget «Fortidsminneforeningen og ridderne av Den grønne bænk.» Foredraget bygger på Aavitslands biografi om Harry Fett, som var en viktig offentlig skikkelse i norsk offentlighet på begynnelsen av 1900-tallet: mangeårig riksantikvar, ivrig foreningsmedlem, samfunnsdebattant og grunnlegger av tidsskriftet Kunst og kultur og selskapet Kunst på arbeidsplassen.

Ca.15-18.00: Omvisning på gården, aktiviteter for barn, offisiell åpning av lokalhistorisk fotoutstilling i drengestua. Mer info kommer!

Kl. 18.00: Konsert med «Strengeplukk og Stina Kjelstad». Strengeplukk er en gruppe bestående av profesjonelle jazzmusikere fra konservatoriet i Stavanger. De spiller tradisjonell bluegrass som de fusjonerer med norske folketoner. Tekstene er norske og tar for seg samfunnsaktuelle tema. Stina Kjelstad er en norsk visepop-artist og akkompagneres av musikerne fra Strengeplukk.

Kontakt Oslo og Akershus avdeling

FMF JUB GULL TEKST copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy