Murbyens høstprogram

Murbyen Oslo er et bygningsvernsenter for Oslos gamle murgårdsbebyggelse (ca. 1850-1930) og drives av Fortidsminneforeningen. Alle arrangementer er gratis.

Tid: 27.september kl 17.00-19.00. Sted: Potetkjellerenpå Vøienvolden gård, Maridalsveien 120.Gunhild Ryen (Kulturminnefondet), André Korsaksel(Byantikvaren i Oslo) og Mathilde Sprovin (Kulturminnerfor Alle) kommer for å fortelle om hvilkemuligheter som finnes for å få økonomisk støtte tiloppgradering av eldre murgårder.

Bærekraftig oppussing og ENØK i gamle murgårder

Tid: 9. oktober kl 17.00-19.00. Sted: ByKuben,Myntgata 2.Marte Boro (Riksantikvaren) og energirådgiver BjørgeKristoffersen (Energibygg) forteller om hvorfor det ermiljøvennlig å ta godt vare på murgårdene, og ikkeminst, hvordan eiere kan gå frem for å spare miljøet og de kulturhistoriske verdiene

Murgårdsfasader - Fargevalg og materialbruk

Tid: 18. oktober kl. 17.00-19.00. Sted: Potetkjelleren,Vøienvolden gård, Maridalsveien 120Truls Aslaksby (tidl. førsteantikvar hos Byantikvareni Oslo) og Øyvind Buset (murmester og fagkonsulenti Norske Murmesteres Landsforening) forteller omopprinnelige materialer og farger på murgårdene og hvordan murgårdene best kan istandsettes i dag.

Praktisk seminar om brannsikringav bygårder i mur

Tid: 1. november kl. 17-19. Sted: Bygdøy allé 63.Bygningsingeniør André Korsaksel (Byantikvareni Oslo) og branninspektør Jarle Ranbø (Brann- ogredningsetaten) viser hvordan man kan kombinerebevaring og brannvern i eldre murgårder.

Murbyen Oslo er et bygningsvernsenter for Oslosgamle murgårdsbebyggelse (ca. 1850-1930) ogdrives av Fortidsminneforeningen. Alle arrangementerer gratis. Begrensede plasser.

PÅMELDING: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.https://www.murbyenoslo.no/https://www.facebook.com/MurbyenOslo/

Last ned: Murbyen Oslo program hosten 2018