Bli med på tur til Eidsverket i Østfold!

Fortidsminneforeningen Østfold inviterer til tur til spennende Eidsverket søndag 22. oktober.

Eidsverket på Bjørkelangen i Aurskog-Høland har en lang historie. Her har det vært jernverk, glassverk, spikerverk, bomullsspinneri, mølle og sagbruk. Gjennom 1900-tallet var Eidsverket kjernen i Saugbrugsforeningens skogbruksdrift. Den eventyrlige hovedbygningen er oppført for brukseier Haneborg og tegnet av arkitekt Henrik Thrap-Meyer på 1860-tallet.

Det blir omvisning i hovedbygningen, og vi har bestilt varm lunsj med dessert og kaffe - kostnaden for maten er kr 290 + drikke.

Arrangementet er for medlemmer, men ta gjerne med en følgesvenn. Vi reiser med privatbiler - meld tilbake om du ønsker samkjøring, så ser vi hva vi får til. Eidsverket har adresse Glassverksveien 26 og ligger godt synlig for enden av en en allé ved riksvei 170, like øst for Bjørkelangen sentrum. Vi møtes der søndag kl. 12.00.

Det er begrenset plass! Av hensyn til maten må vi ha påmelding snarest, og senest tirsdag 10. oktober i form av innbetaling av kr 290 pr. prs. til Fortidsminneforenignen Østfolds konto nr. 9365.19.00776, samt at du gir oss melding tilbake på denne e-posten. Foreningen står for omvisning etc.

Mer info om turen kan du få ved å kontakte oss i Østfoldavdelingens styre: Marit Gulliksen, mob. 900 85104, eller Jens Bakke, mob. 993 54 286.

Velkommen på tur!