Glansbilde eller ruinromantikk?

Velkommen til et miniseminar om restaurering i teori og praksis onsdag 23. mai 2018.

Sted: Konservativens store sal, ”Rosenlundsalen”, Øvre Bankegate 5 i Halden Tid: Dørene åpner kl. 10.00, og første innlegg starter kl. 10.30. Seminaret er gratis og åpent for alle. Vi serverer enkel lunsj, og avslutter kl. 14.00 med en befaring i nyrestaurerte Fredrikshalds Teater..

Konservativen er et 1700-tallshus med en helt spesiell historie. Den store salen i andre etasje har blitt brukt til sammenkomster, teater, konserter og foredrag gjennom snart 250 år. Huset ble med nød og neppe berget fra riving på 1980-tallet, men fortsatt henger salens himlinger i laser. Forarbeidene for en restaurering er i gang – men hvordan går vi videre? Med Konservativen som utgangspunkt inviterer Fortidsminneforeningen Østfold til en dag der vi ser på restaurering i teori og i praksis. Velkommen til å lære – og til å bli med i debatten! Innledere og foredragsholdere: Se neste side! Seminaret er gratis og åpent for alle! Velkommen! Hilsen Fortidsminneforeningen Østfold Jens Bakke, leder mob 993 54 286