Markering av verdensarven Urnes stavkyrkje

Urnes var den første norske innskrivinga på UNESCO si verdsarvliste, i saman med Bryggen i Bergen i 1979. Markering 22. juni.

Urnes var den første norske innskrivinga på UNESCO si verdsarvliste, i saman med Bryggen i Bergen i 1979. I høve jubileet, skal to nye verdsarvplakettar verte avduka ved kyrkja. Representantar frå det offentlege vil vere til stades, og tale i høve avdukinga og jubileet.

40-års markeringa til verdsarven Urnes fell saman med 175-års jubileet til Fortidsminneforeningen. Etter avdukinga av plakettane, vert det omvising i Urnes stavkyrkje med styreleiar i Fortidsminneforeningen Margrethe Stang og postdoktor ved NTNU Margrete Syrstad Andås. I det UNESCO-finansierte forskings- og  formidlingsprosjekt «Revisiting Urnes», eller «Urnesprosjektet» har norske og internasjonale forskarar bidrege med nye perspektiv på den eineståande stavkyrkjedekoren i Urnes. Under markeringa i kyrkja, vil Limoges-lysestakane bli synt fram i sin rette kontekst. Desse lysestakane har ikkje vore stilt ut sidan konge-signinga i Nidarosdomen i 1991.

Frå Urnes dreg me vidare til nabobygda Kroken, der stiftinga Munthehuset opnar ei jubileumsutstilling for å markere at det er 200 år sidan nasjonalromantikken i kunsten starta av kretsen som frekventerte Munthehuset. Jubileumsutstillinga skal syne ein brei presentasjon av kunsten, kartografien og folkedraktsprospekta til Johannes Flintoe og Wilhelm Maxilmillian Carpelan. I tillegg vil kunstnarar som frå 1826 og utover følgde i fotefaret til dei to pionerane, være godt representert. Utstillinga vil ha sentrale verk av Johan Christian Dahl, Adolph Tidemand, Hans Fredrik Gude og Johan Frederik Eckersberg. Utstillinga er et samarbeid mellom Stiftinga Munthehuset og Norsk Kultursenter, og syner verk frå Pål Sagen si samling.

Det vert omvising i utstillinga før dei inviterte gjestane reiser med ferje til Solvorn, til middag på Walaker hotell.

Kontakt:https://fortidsminneforeningen.no/avdelinger/indre-sogn

• E-post:Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

FMF JUB GULL TEKST copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy