LÆR MER!

Her kan du finne nyttig informasjon om flere temaer innenfor bygningsvern og tradisjonelle håndverksteknikker. Men husk: den beste måten å lære seg håndverk er å delta på kurs. La deg inspirere og bli med! Ta kontakt med ditt lokallag og abonner på vårt nyhetsbrev.

Filmer

Her kan du se teknikkvideoer om ulike håndverksteknikker knytta til istandsetting av kulturminner. Om du for eksempel skal restaurere vinduer eller reparere en hagemur anbefaler vi deg å ta en titt på disse. Filmene går steg for steg gjennom ulike temaer. Vi har også egen Youtube.

Brosjyrer

Les mer om bygninger, materialer og håndverksteknikker. Disse brosjyrene er utviklet av håndverkere for håndverkere. De er ment for å være nyttige og lettfattelige, og kan også være nyttige for deg som eier et gammelt hus, om du planlegger å gjøre jobben selv, eller du vil lese deg litt opp før du henter inn anbud fra erfarne. Jobber du i skolen. Og ønsker å bestille et sett til klassen din kan du ta kontakt med oss, så sender vi gjerne en bunke.