Årbokseminar: KRIGENS KULTURMINNER

Under andre verdenskrig var det stor byggeaktivitet i Norge. På dette seminaret får du vite mer om hvilke spor som er bevart, hvordan de er blitt behandlet og hva disse kulturminnene kan fortelle oss.

Torsdag 19. januar 2017

Kl. 11.45-15.45

Forsvarsmuseet, Akershus festning

Fortidsminneforeningen ønsker velkommen til seminaret «Krigens kulturminner».

Andre verdenskrig er krigen med stor K i norsk sammenheng. Likevel har kulturminner fra okkupasjonstiden blitt behandlet dels med likegyldighet, dels med aktiv ødeleggelse og fortrengning. Hva skyldes dette? Hvilke spor står igjen etter krigen? Og hvordan kan krigsminnenes historie formidles til et bredere publikum?

Arrangementet er åpent for alle interesserte. Send din påmelding til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Fremleggene tar utgangspunkt i artikler fra Fortidsminneforeningens årbok 2016. Hvis du ønsker et eksemplar av boken kan du sende en epost til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller tegne medlemskap med årbok: http://fortidsminneforeningen.no/bli-medlem/view-membership-details/1-medlemskap-med-arbok.

Foreløpig program

11.30 Kaffe og registrering