Søknadsfrist: Workshop for unge håndverkere 2020

Bli med på årets workshop første uken i mai. Tema er muring

Er du mellom 18 og 30 år, student, lærling eller nyutdannet og interessert i tradisjonshåndverk er dette noe for deg!

Vi søker unge håndverkere fra hele landet.

Når: Mandag 4. mai – Fredag 8. mai 2020
Hvor: Norsk Folkemuseum, Oslo
Tema: Muring av buer i tegl- og naturstein

Gjennom uken arbeider vi praktisk med muring med tegl der vi skal bygge en romansk bue, en kjedebue og gotisk spissbue. Vi skal også jobbe med tørrmuring der vi skal konstruere et hvelv i naturstein. Workshopen er ment for å gi en bredspektret innføring i murerfaget og om ulike murerteknikker. Vi skal også leske kalk og arbeide med blanding av mørtel. Kurset starter med å lage bueskiver som forskaling i tre. Hver kveld etter middag blir det spennende kveldsforedrag med aktuelle temaer. På fredagen er målet at buene skal være ferdige, og workshopen avsluttes med utdeling av kursbevis.

Prosjektet er et samarbeid mellom Norsk Folkemuseum, Norsk Murforum, Murbyen Oslo og Fortidsminneforeningen.

Påmeldingsavgift: 500 kroner, inkluderer kurs, opphold, mat og materialer.

Frist: 1. mars
Send søknad og CV
til Fortidsminneforeningen:
Lars Erik Haugen
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Tlf: 918 50 312

Ta kontakt hvis det er noe du lurer på!Hvelvkonstruksjonen ferdig red lite copy

Die Votivkirche in Wien Denkschrift des Baucomites veröffentlicht zur Feier der Einweihung am 24. A