Vil du jobbe sammen med oss?

Fortidsminneforeningen har to ledige stillinger med tiltredelse over sommeren. Vi søker en rådgiver i fast stilling til formidling av foreningens eiendommer og en organisasjonssekretær i vikariat.

Rådgiver formidling

100% fast stilling

Vi søker en medarbeider med ansvar for rådgivning og videreutvikling av besøksrettet formidling på foreningens eiendommer. Den som ansettes skal bidra til utviklingen av eiendommene som formidlingsarenaer. Til stillingen ligger det også et hovedansvar for den digitale formidlingen knyttet til eiendommene på Fortidsminneforeningens nettside.

Formidlingsrådgiver skal samarbeide med fylkesavdelingene om formidlingsopplegg på de enkelte eiendommene. Målgruppen er bred, med både barn og unge, lokalbefolkning rundt eiendommene, besøkende og turister. Stillingen innebærer også ansvar for å utarbeide og gjennomføre programmer for guideopplæring.

Aktuelle kandidater har utdanning og bakgrunn innenfor kulturhistoriske fag og formidling. Søkere må ha gode språkferdigheter i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig, samt erfaring fra webpublisering og sosiale medier. Bakgrunn som museumspedagog e.l. vil være en fordel. Erfaring og godt kontaktnett innenfor museumsfeltet vil bli vektlagt.

Den som skal lykkes i stillingen må ha gode samarbeidsevner og være utviklingsorientert, kontaktskapende og strukturert med evner til å arbeide selvstendig og i grupper.

Arbeidssted er foreningens lokaler i Dronningensgate 11 i Oslo. Det må påregnes en del reising, og aktuelle kandidater må ha førerkort. Fortidsminneforeningen har attraktive pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø. For mer informasjon om stillingen kontakt generalsekretær Ola H Fjeldheim eller leder for museums- og eiendomsavdelingen Merete Winness.

Søknad med CV sendes innen 1. august til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Organisasjonssekretær vikariat

fra 01.09.2017-30.04.2018 100 % stilling

Fortidsminneforeningen søker etter en selvstendig organisasjonssekretær med særlig ansvar for:

• medlemspleie og medlemskontakt

• å bistå våre avdelinger og lokallag

• resepsjon og sentralbord

• salg av våre egne publikasjoner, noe fakturering og innkjøp av rekvisita og utstyr

• post, arkiv og generelt kontorhold

Fortidsminneforeningen er en frivillig organisasjon som drives av ildsjeler. Hovedadministrasjonen består i dag av til sammen tolv personer. Organisasjonssekretæren er administrasjonens viktige første kontakt med foreningens medlemmer, avdelinger, lokallag og publikum generelt.

Den vi søker må trives i møtet med mennesker fra alle kanter av landet, ha meget god sans for orden og evne å holde i mange tråder samtidig. Foreningen er i en prosess med å utvikle og styrke organisasjonen. Erfaring fra arbeid i medlemsorganisasjon vil derfor bli verdsatt.

Lønn etter avtale. 5 dagers uke. Arbeidssted vil være Dronningens gate 11 i Oslo. For ytterligere opplysninger, kontakt: Fortidsminneforeningen ved generalsekretær Ola Fjeldheim eller organisasjonssjef Kristin Ignacius.

Last ned: Annonsetekst organisasjonssekretaer 26.06.2017 1

Last ned: Annonsetekst formidler eiendom 26.06.2017 1