Nettpublisering

Alle avdelinger og lokallag kan bidra med artikler til Fortidsminneforeningens hjemmeside under Nyheter og Dette skjer. Her får du bruksanvisningen. Har du spørsmål, ta kontakt med Trond Rødsmoen Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller Ivar Moe Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Brukernavn og passord får du oppgitt av hovedadministrasjonen.

Hva er så forskjellen på en nyhet og en hendelse?

Hendelse er en aktivitet (kurs, konferanse, arrangement, dugnad, utstilling, prisutdeling etc.) fram i tid og som skal ligge kronologisk etter dato under Dette skjer. Arrangementet nærmest i tid vil da ligge øverst i listen som samlet viser alle foreningens aktiviteter framover.

Nyhet er alle andre saker dere ønsker å formidle, som rapport fra den siste dugnaden, en vernesak lokallaget er involvert i eller hvem som fikk årets vernepris. Når et arrangement under Dette skjer er gjennomført og avdelingen ønsker å skrive og legge ut bilder fra det som skjedde, da er dette en artikkel som skal publiseres under Nyheter.

Slik publiserer du en nyhet eller hendelse på nett