I år var den tradisjonsrike julebispen 16. desember digital

Publisert 18.12.2020

Se sendingen her

Det ble julebisp også i år - på Facebook! Onsdag 16. desember kl. 15.00 var lysekronen tent og Ola H. Fjeldheim bød på gjester, hilsener og tilbakeblikk på året som har gått.

Hvert år, på Fortidsminneforeningens stiftelsesdag og bursdag 16. desember, inviterer vi kulturminnevenner til BISP; hyggelig samvær i Salen i Magistratgården hvor vi serverer den rykende varme og akkurat passe sterke drikken bisp, etter en oppskrift fra forretningsmannen Thorvald Meyer på midten av 1800-tallet.

I år ble det annerledes: Vi inviterte ALLE inn under lysekronen – på Facebook – med en sending som begynte kl. 15, da julebispen vanligvis starter. Fikk du den ikke med deg kan du fortsatt se hele sendingen på Facebook

Klikk deg inn på Fortidsminneforeningen på Facebook og se sendingen

Hvordan du lager bisp? Her får du oppskriften av redaktør Ivar Moe.