Velkommen til årsmøte i Den trønderske avdeling som i år er lagt til Namsos.

Publisert 17.03.2022

Vi tar turen til det rivningstruede samfunnshuset på Namsos, hvor vi i tillegg til vanlige årsmøtesaker også får omvisning på huset, med informasjon om arkitektur, historikk og vernekamp.
Til årsmøtet kommer også organisasjonssekretær Theodor Geelmuyden, som vil informere om medlemssystem, nye filer for logo og design m.m.
Alle billetter er inkludert lunsj og kaffe.
Møtet er åpent for alle, både årsmøte og påfølgende program. Men på årsmøtet har kun valgte delegater fra lokallag stemmerett. Medlemmer som står som direktemedlemmer av Den trønderske avdeling kan velge delegater på stedet.
PROGRAM
11.30-1200 Delegatene ankommer, kaffe og noe å bite i
12.00 Årsmøte DTA
13.00 Hypersys og Frontify - en innføring i medlemssystem og logoer. Hvordan ta det i bruk og hva trenger vi det til? Ved Theodor Geelmuyden, organisasjonssekretær.
13.30 Lunsj
14.15 Omvisning på Samfunnshuset ved Espen Aursand, Sivilarkitekt MNAL
15.00 Fortidsminneforeningens rødliste v/Merethe Skj. Kristiansen, daglig leder DTA
15.15 Samfunnshuset på Namsos - hvorfor er det verd å bevare? v/ Namdal lokallag
  • Historikk
  • Vernekamp
  • Veien videre
  • Å jobbe med vernesaker? Innspill og diskusjon basert på kampen om Samfunnshuset
Kaffe og noe å bite i
17.00 Vel hjem!
Adresse: Abel Meyersgate 12, inngang fra Festplassen.
Med bil : Følg skilting til Namsos sentrum. Ta til venstre i første rundkjøring etter (den nye) brua, kjør denne veien rett frem gjennom en bitteliten rundkjøring. Ta første vei til høyre etter minirundkjøringen. Parker med en gang til høyre på p-plass bak Samfunnshuset . Gå rundt huset til inngang mot Festplassen.