Besøk i Trosterudstien 1

Publisert 10.01.2023

Besøk med Fortidsminneforeningen til Wenche og Jens Selmers bolig i Trosterudstien 1

Det er datteren, Elisabeth Selmer, som åpner huset for oss. Etter at vi har fått sett oss om vil det være mulig å stille spørsmål.
Trosterudstien 1 er tegnet av arkitektene Wenche og Jens Selmer, oppført i 1963. Huset regnes som et hovedverk innenfor norsk boligarkitektur etter andreverdenskrig. Riksantikvaren har nylig fremmet fredningsforslag for eiendommen. Huset ligger nå ute til salgs så dette er en sjelden mulighet for et besøk.

Praktisk informasjon:
- vannet er for tiden stengt av. Det er derfor ingen toalettmuligheter
- eiers representant er redd for smitte. Vi ber derfor om at syke holder seg hjemme
- ta med tøfler!

Arrangementet er gratis men krever påmelding. Begrenset antall plasser. Påmelding: aku@fortidsminneforeningen.no
Foto: Jens Selmer