Bli med inn i verkstedet til bachelorstudiet i tradisjonelt bygghandverk ved NTNU

Publisert 04.08.2022

9. november blir det anledning til å se og høre mer om studiet i tradisjonelt bygghandverk ved Fakultet for arkitektur og design.

Thor-Aage K. Heiberg, universitetslektor ved Institutt for arkitektur og teknologi, presenterer verkstedet i Erling Skakkes gate 57 og studiet 9. november kl. 18.00.

Studiet er for den som ønsker å fordype seg i handverksteknikker og oppnå en høy ferdighet og forståelse for tradisjonelt bygghandverk. Tradisjonshandverk har en naturlig og helt nødvendig plass innen kulturminnevernet, men også innen byggebransjen. Utdanningen er i tråd med UNESCOs målsetting om bevaring av den immaterielle kulturarven, og gjennom museumsmeldingen “Musea i samfunnet” peker Kulturdepartementet på betydningen av utdanningen og det tette forholdet mellom NTNU og læringsarenaene. Vi skal ikke bare høre om handverk denne kvelden, det vil også bli lagt opp til at man får prøve seg som snekker.

Ta gjerne på deg varmt tøy som tåler en støyt.

Arrangementet er et samarbeid mellom Kunnskapsbyen Trondheim og Forttidsminneforeningen DTA.

Arrangementet er gratis, men krever at man henter ut gratisbilletter fra Hoopla