Jenteworkshop 2022

Publisert 31.05.2022

Utlysning: Kurs for unge, kvinnelige, håndverkere. ​ Vi søker 20 deltakere som ønsker mer kunnskap om restaurering og bygningsvern​

Søknadsfrist 15. juni!

Tverrfaglig workshop kun for jenter

For tredje året på rad inviterer vi herved til ny samling for kvinnelige tradisjonshåndverkere 20. september - 23. september!

Lillingstonheimen er Fortidsminneforeningens prakteiendom i Fjaler på Vestlandet. På kurs disse 3 dagene skal vi jobbe både teoretisk og praktisk med 3 ulike materialer, 3 ulike fagfelt med 3 inspirerende formidlere. Målet med workshopen er å styrke nettverket mellom yrkesaktive kvinner innen tradisjonshåndverk og i kulturminnevernet. Veiledende aldersgruppe er 18 - 35 år.

Velg et av disse temaene:​

TRE: Tretekniske arbeider – møbelsnekring

MUR: Tørrmuring med naturstein – istandsetting av trapp

VINDU: Vindusrestaurering​ - restaurering av gamle vinduer

Vi gjentar suksessen fra i fjor og inviterer herved til ny samling for kvinnelige tradisjonshåndverkere.

Fyll ut skjema!

Send søknad og CV, samt hvilket av de tre temaene du er interessert i til:

Lars Erik Haugen
larserik@fortidsminneforeningen.no