Kurs i vindusrestaurering i Vadsø

Publisert 29.08.2023

Fortidsminneforeningen Finnmark avdeling inviterer til kurs i vindusrestaurering 22. - 24. september. Kursleder er håndverker Siv Holmin fra Målselv Tradisjonshåndverk AS.

. Kurset holdes på Esbensengården, Hvistendahlsgt. 31, Vadsø.

• Kursavgift kr 800 for medlemmer og kr 1000 for ikke-medlemme
  • Deltakerne må selv sørge for overnatting med frokost
  • Kurset har plass til 8 deltakere
  • Deltakerne kan, om de ønsker, ta med et vindu for reparasjon, og relevante redskaper om de har. Dette avtales nærmere med de aktuelle deltakere.
  • Påmelding innen 1. september til finnmark@fortidsminneforeningen.no eller 95 22 21 74

PROGRAM:

Fredag 22. september

Kl 12 Lunsj i Esbensengården

Kl 13 Kursstart. Kursleder og selve arbeidet styrer kurs og kaffepauser

Kl 18 Dagen avsluttes med felles middag

Lørdag 23. september

Kursstart og pauser bestemmes av kursleder og deltakere. Det blir felles lunsj og felles middag i Esbensengården.

Søndag 24. september

Kursstart og pauser bestemmes av kursleder og deltakere. Kurset avsluttes med felles lunsj i Esbensengården ca kl 14.

Kurset arrangeres i samarbeid med Vadsø museum-Ruija kvenmuseum og Fortidsminneforeningen har fått tilskudd fra Troms og Finnmark fylkeskommune.

Last ned invitasjon med program