Haugalandet lokallag inviterer til idémyldring for et nytt Lys i gamle hus Vibrandsøy prosjekt!

Publisert 04.04.2024

Fortidsminneforeningen Haugalandet lokallag har innledet et samarbeid med byantikvar Trygve Eriksen jr. om et ”Lys i gamle hus”-prosjekt i Haugesund. Mandag 8. april kl 19.30 på Karmsund folkemuseum.

Mandag 8. april kl 19.30 på Karmsund folkemuseum

Lys i gamle hus

Fortidsminneforeningen har innledet et samarbeid med byantikvar Trygve Eriksen jr. om et ”Lys i gamle hus”-prosjekt i Haugesund. Lys i gamle hus er et treårig prosjekt i regi av Fortidsminneforeningen, med målsetning om at tomme hus som forfaller skal komme i bruk igjen. Prosjektet har blitt kalt ”Tinder for gamle hus”.
Det lokale prosjektet gjelder "Haugesunds eldste hus", som er regulert bort fra tomten det står på bak høyskolen. Nå skal det få nytt liv på Vibrandsøy. Men hus trenger folk. Hvordan kan vi bidra til å finne de rette nye eierne til det gjenoppståtte huset? Bli med på idedugnad! Trygve Eriksen jr. blir med og orienterer om status og planer for prosjektet.

2018. 1.mai. Sjøhusrekken på Vibrandsøy. Foto: Tor André Johannessen / Facebook Operasjon Vibrandsøy