Lysfest med Nesodden lokallag 14.desember

Publisert 06.12.2023

Lysfest med Nesodden lokallag 14.desember

Små og store inviteres til en samling ved Juleskipperens Have, Sjøstrand på Nesodden for historiefortelling rundt bålet. Det blir Luciakor, gløgg og julebakst. Arrangementet av foreningens nystiftede lokallag på Nesodden. Alle er velkommen!
I anledning Lys i gamle hus sin lyssdugnad den 14.desember og feiring av stiftelsen av nytt lokallag så inviterer Fortidsminneforeningen Nesodden lokallag både og store og små til en stemningsfull og innholdsrik sammenkomst i Juliskipperens Have på Sjøstrand. Isdriften foregikk på tomten vis a vis og seilskuteskipper Iversen fraktet is til middelhavslandet og kom hjem med dadler og sydfrukter.

I løpet av kvelden vil du få høre mer om:
Isdriften fra Nesodden, ved Frode Gjertsen
Sjøstrands historie
Lys i gamle hus på Nesodden, ved Linaro.

Sted: Vardeveien 60, parkering ved innfartsparkeringen på Flaskebekk. Husk varme klær, programmet foregår utendørs!
Tid: 14.desember kl.18
G L Ø G G - J U L E B A K S T - L U C I A K O R – B Å L
Velkommen til en hyggelig bli-kjent-kveld på Sjøstrand!