Skiferdugnad på Røst

Publisert 16.01.2024

NB: FULLTEGNET! Bli med til eksotiske Røst der du får lære å legge dråpeskifer 18. - 22. mars!

Skiferdugnad i regi "Adopter et kulturminne", krever tunge løft, og du må derfor være forberedt på å ta i et tak. Skifertaket på Nilssenhuset ble plukket ned og renset i 2023. Nå skal dråperskiferen legges på igjen.

Praktisk informasjon

• Opphold på Kårøya dekkes for medlemmer av Fortidsminneforeningen. Foreningen dekker også reisekostnader inntil kr: 3000,-. Dette får du refundert etter deltagelse.
  • Det går gratis ferge fra Bodø kl. 16:00 mandag 18. mars. Retur med fergen er aktuelt fredag 22. mars kl. 08:30. Arbeidsdagene er tirsdag til torsdag fra 09:00 - 17:00 med en god pause midt på dagen.
  • Du må ha med sengetøy, håndkledet, arbeidsklær (klær for vær) og arbeidshansker.
  • Det blir felles måltider: frokost, lunsj og middag.
  • Vi skal bo i Helgesenhuset, som er det største fiskeværet på Kårøya. Her har det tidligere vært leirskole, og er enkel standard med køyesenger og delte bad.

Bildene viser frivillige på et skiferdugnad i 2023.