Ta vare på gamle vinduer / Vindusrestaurering på 1-2-3

Publisert 18.10.2023

Foredrag om vindusrestaurering Arrangør: Fortidsminneforeningen Indre Østfold/Magasinet Norske Hjem

Å ta vare på gamle vinduer er bra for miljøet, lommeboka og husets kulturminneverdi.

Dersom malingen har begynt å flasse og kittet slippe taket, kan det se håpløst ut. Men et gammelt vindu vil med stor sannsynlighet vare betydelig lenger enn ett nytt, dersom du vedlikeholder det. Det er også mulig å oppgradere gamle vinduer slik at de isolerer godt både mot kulde og støy.

I dette foredraget vil du få vite hvordan du med enkle grep kan du fikse og utbedre gamle vinduer. Det blir også mulighet til å prøve seg på praktiske oppgaver, som kitting, glasskjæring etc. etter foredraget. Enkel bevertning.

Foredrag ved Kari-Marte og Tor Harald Frøyset. Ekteparet driver magasinet Norske Hjem, som setter søkelys på istandsetting av gamle hus, og Bygningsvernbutikken.no. Begge er medlemmer i Fortidsminneforeningen og Kari-Marte sitter også i styret i Fortidsminneforeningen Indre Østfold.

Bindende påmelding. Maks. 20 personer.