Temakveld - Reparasjon og kopiering av gamle bygningsdeler

Publisert 27.10.2023

Fortidsminneforeningen ønsker velkommen til en spennende temakveld i Gjerstad, onsdag 8. november 2023 kl. 1800 og utover. Denne gangen er temaet reparasjon og kopiering av gamle bygningsdeler. Regionen er heldige som har fantastiske dyktige tradisjonshåndverkere som kan reparasjon.

Jonny Vindfjell fra Visedal Snekkerverksted og for tiden lærer ved Hjerleid Håndverksskole vil snakke om reparasjon og kopiering av gamle dører og vinduer, samt om ulike stilepoker.

Deretter vil Torbjørn Pedersen fra Gryting Trelast AS vise frem og snakke om ulike typer gamle lister (gulvlister, dør/vinduslister, stussbrettlister, osv), paneler, kledningsbord osv, og om hva de kan gjøre.

Etter denne kvelden vil en klart få en bedre forståelse rundt at det er mulig å reparere og at vi faktisk er så heldige å ha riktig kompetanse i regionen vår.

Det blir kaffe og kake midt i, samt mulighet for å få med dere noen brosjyrer og annen info fra Fortidsminneforeningen.

SPØRSMÅL:
Gunhild, tlf. 47042089