HVA SKJER?

Kalender for arrangementer, kurs og andre aktiviteter i regi av Fortidsminneforeningen og våre samarbeidspartnere.

KURS I TØRRMURING PÅ ABBORHØGDA

Jordkjelleren på skogfinnetorpet Abborhøgda skal settes i stand, og vi inviterer til kurs i tørrmuring.

• Når: 11.06.2020

ÅRSMØTE FINNMARK MED ÅPENT FOREDRAG: FJELLSTUER I FINNMARK

Åpent møte: FJELLSTUER I FINNMARK V/Randi Sjølie kl 14.30 -15.30 Årsmøte i Fortidsminneforeningen Finnmark Kl 13.00 – 14.30 Rundstykker, kake og kaffe serveres før og mellom møtene. Det er mulig å være med på begge deler eller velge bare den ene delen av programmet. Arrangementet er gratis. ALLE HJERTELIG VELKOMMEN!

• Når: 13.06.2020
  • Hvor: De Samiske samlinger, RiddoDuottarMuseat Karasjok

ÅRSMØTE I BUSKERUD AVDELING

Buskerud fylkesavdeling innkaller til forenklet årsmøte 15. juni, kl 19.00. Obs! Påmelding er nødvendig i år.

• Når: 15.06.2020
  • Hvor: Havnegata 147, 3040, Drammen

KURS I TEKKING OG KLEDNING I HÅHELLER

Me er klare for siste innspurt i Håheller sommaren 2020: Nå skal løa ferdisstilles!

• Når: 19.06.2020

WORKSHOP I DRAMMEN: STOLPEVERKSKONSTRUKSJON

Denne workshopen består av to ulike kurs som går parallelt: restaueringslaft for håndverkere og stolpeverkskonstruksjon for elever. Gjennom uka vil det være fokus på erfaringsdeling og nettverksbygging.

• Når: 07.09.2020
  • Hvor: Eivind Olsens vei, 3016, Drammen

WORKSHOP I DRAMMEN: RESTAURERINGSLAFT

• Når: 07.09.2020
  • Hvor: Eivind Olsens vei, 3016, Drammen

JENTEWORKSHOP

Kulturminner for alle inviterer til en eksklusiv workshop kun for kvinner! Tre dager, tre formidlere, tre teknikker.

• Når: 16.09.2020
  • Hvor: Straumsnesvegen 5, 6968, Flekke