Velkommen til sommertreff for alle medlemmer i Hedmark!

Publisert 04.07.2024

Søndag 18.august kl.13 inviterer vi alle medlmemmer i Hedmark med et sommertreff hos Else ‘Sprossa’ Rønnevig, med åpen dag med foredrag og omvisning på den fredete husmannsplassen, Hesthagen.
Hesthagen sto forlatt og ute av bruk da Else fikk kjøpt plassen for 10.000 kroner. Etter et formidabelt løft er den vesle husmannsplassen igjen fylt med folk og liv. På denne søndagen får vi høre mer om istandsettingsarbeidet og få oppleve dette historiske bygninsgmiljøet - som nå er i aktiv bruk!

Else 'Sprossa' Rønnevig er landskjent for sin innsats for bygningsarven og har flere vellykkede og imponerende hus-prosjekt bak seg. Vi gleder oss veldig og håper mange tar turen!

Det vil bli lett bevertning og påmelding. Meld deg på nå for å sikre din plass!

Pris kr 100 for medlemmer og kr 250 for ikke-medlemmer, Vipps til Fortidsminneforeningen Hedmark #934879 - betaling regnes som påmelding.
Alternativt betal med bankoverføring til Sparebanken 1 Østlandet til konto nr. 1800 23 16001.
Det vil også være mulig å kjøpe Sprossas bøker med en hyggelig sommerrabatt - spesielt for dette arrangement.
Vi ønsker nye og gamle kulturminnevenner hjertelig velkommen til en inspirerende og fin dag sammen med oss på Ringsaker, søndag 18.august. Oppmøte på Fremad, et sjarmerende grendehus i Åshøgdvegen 470 på Rudshøgda.