Vi vil ha nye og gamle bilder av «Haldens mest fotograferte hus»

Publisert 20.12.2022

Torsdag 5. januar skal de ikoniske skiltene Moderne Markiser og Persienner tas ned slik at vi kan komme i gang med restaureringen. Innen da ønsker vi oss nye og gamle bilder av det spesielle huset i Halden.

Torsdag 5. januar skal de ikoniske skiltene Moderne Markiser og Persienner tas ned slik at vi kan komme i gang med restaureringen. Fortidsminneforeningen kjøpte dette spesielle landemerket i Halden i 2022 for å redde det fra forfall, sette det i stand og finne ny eier og ny bruk. Prosjektet er del av Husbruk-programmet, finansiert av Stiftelsen UNI.

Og hva passer vel da bedre for «Haldens mest fotograferte hus» enn en fotokonkurranse!

Nå har du frem til torsdag 5. januar å forevige det lille huset – eller du kan dykke ned i mobilen eller papirfotografiene fra en svunnen tid og finne frem bildene dine av Moderne Markiser; utvendig, innvendig, fra bakgården, med folk, uten folk, til alle årstider. Vi ønsker oss en stor samling bilder av dette fantastiske lille huset, både fra hvordan det er i dag og hvordan det har sett ut tidligere.

Bildene legger du ut i sosiale medier med emneknaggen #modernemarkiser innen 5. januar – og har du en historie tilknyttet motivet så vil vi veldig gjerne også at den følger med!

Premie? Vi velger ut tre motiver vi liker ekstra godt, og hver av disse premieres med heder og ære og ett års medlemskap i Fortidsminneforeningen for 2023! (Verdi kr 650)