Endelig kunne vi samles til årsmøte igjen!

Publisert 17.09.2021

Se flere bilder nederst i saken

Årets representantskapsmøte – Fortidsminneforeningens årsmøte og høyeste organ – er i 2021 lagt til Kristiansand. Fredag til søndag samles 87 delegater, ansatte og gjester i byen for det offisielle møtet lørdag 18. september, med påfølgende festmiddag.

- For Fortidsminneforeningen er disse dagene i Kristiansand som en ny start. Endelig kan vi - under gjeldende smitteverntiltak - møtes ansikt til ansikt, oppleve ting sammen, diskutere kulturminnevern og kjenne på den gode følelsen av hvordan foreningslivet egentlig skal være, sier styreleder Margrethe C. Stang.

Årsmøtet flyttes til et nytt sted i landet hvert år, og den lokale avdelingen med sine lokallag er vertskap som legger opp programmet.  tillegg til den formelle delen lørdag, med representantsskapsmøte og festmiddag, har Agder avdeling fylt helgen med utflukter: Byvandringer, båttur til Bragdøya og utflukter til Ny-Hellesund og Brekkestø.

Takk til vertskapet for et flott gjennomført arrangement og takk til alle delegater, ansatte og gjester for tre hyggelige og inspirerende dager.