Vi søker kommunikasjons-medarbeider / journalist (50%)

Publisert 29.01.2024

Søknadsfrist 20. februar

Vi søker en initiativrik, fleksibel og språksikker kommunikasjonsmedarbeider som skal bidra til å formidle Fortidsminneforeningens arbeid i alle aktuelle kanaler.

Annonsen er også publisert på Finn.no

Ansettelsesform: Fast stilling, 50%.

Du blir del av et kommunikasjonsteam på tre personer, som sørger for at foreningens virksomhet i all sin bredde formidles til allmenheten. Kommunikasjonsavdelingen står for planlegging av den eksterne kommunikasjonen på kort og lang sikt og innholdsproduksjon til alle aktuelle kanaler, primært medlemsbladet Fortidsvern, nettsider, nyhetsbrev og sosiale medier. Kommunikasjonsavdelingen har også ansvar for mediekontakt.

Kvalifikasjoner:

• Vi søker deg som har god erfaring fra kommunikasjonsarbeid. Du kan arbeide journalistisk og levendegjøre stoffet gjennom tekst, bilde og gjerne også video. Du skriver godt og er nøye med fakta.
  • Du har høyere utdanning, gjerne innen kommunikasjon, media, journalistikk eller lignende. Solid og relevant arbeidserfaring kan kompensere for krav til utdannelse.
  • Du er trygg på publisering i sosiale medier, og har god kunnskap om digitale verktøy. Erfaring med programmer fra Adobe Creative Cloud (Photoshop, Premier Pro, InDesign) er et pluss.
  • Vi anser kjennskap til kulturminnefeltet som en fordel, men ingen betingelse.

Egenskaper:

• Du er nysgjerrig, liker å møte mennesker og formidle historier.
  • Du arbeider selvstendig og tar initiativ, men trives også som del av et team der vi sammen finner de gode løsningene.
  • Du er omgjengelig, idérik, har stor arbeidskapasitet og omstiller deg lett fra et tema til et annet.

Vi tilbyr:

• Lønn etter kvalifikasjon og egnethet, med gode forsikrings- og pensjonsordninger i Statens pensjonskasse.
  • Unik innsikt i, og arbeid med, en av verdens eldste kulturvernorganisasjoner.
  • Et hyggelig arbeidsmiljø.
  • En jobb med stor mening, der du kan utvikle deg og bidra til å forme foreningens kommunikasjonsarbeid fremover.
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver. Du får anledning til å dekke et bredt felt av temaer og prosjekter, fra museumsvirksomhet og bygningsvern til vernesaker og organisasjonens indre liv.
  • Arbeidssted er foreningens lokaler i Oslo sentrum, med mulighet for noe hjemmekontor.
  • Fortidsminneforeningen er en landsdekkende forening og stillingen innebærer en del reisevirksomhet.

Søknadsfrist: 20. februar 2024. Inaktiv

Om arbeidsgiveren

Fortidsminneforeningen har som ambisjon å være landets mest toneangivende og nyskapende private aktør innen bygningsvernet. Siden starten i 1844 har vårt formål vært å arbeide for bevaring av landets verneverdige kulturminner, samt å skape allmenn forståelse for verdien av disse. Våre hovedoppgaver er å forvalte egne historiske eiendommer, blant dem åtte stavkirker, arbeide for å styrke tradisjonshåndverket og bygningsvernet gjennom en rekke prosjekter og satsinger, engasjere oss i lokale vernesaker og påvirke kulturminnepolitikken i Norge. Vi er en frivillig medlemsorganisasjon med drøyt 8000 medlemmer i rundt 70 fylkes- og lokallag. Hovedadministrasjonen har kontorer i historiske omgivelser i Kvadraturen i Oslo.