Leie Rasmusgården i Røros

Publisert 21.11.2019

Bo i et tømmerhus fra 1700-tallet midt i verdensarven Røros. Leies kun ut til foreningens medlemmer.

Rasmusgården i Bergmannsgata 9 er en av Fortidsminneforeningens to eiendommer i Røros sentrum og leies ut til medlemmer (den andre er Per Amundsagården i Bergmannsgata 30).

Rasmusgården består av et våningshus i to etasjer, skjermet gårdsrom og uthusrekke. Annen etasje har to sengekammer med til sammen fem senger, pluss en mulighet for en oppredning i stuen nede.

Det er ikke innlagt vann i våningshuset, men i fjøset er det innredet bad med toalett og dusj og et godt utstyrt kjøkken med oppvaskmaskin. I tillegg har kjøkkenet i våningshuset en hybelkomfyr for enkel matlaging.

Utleiepriser: kr. 1400,- per natt i helger (fre-søn) og kr. 1300,- pr. natt i ukedag (mand-torsd).

Utleieperiode 1. mars til 1. november. Det er ikke mulighet for å ta med husdyr.

For bestilling: Tlf: 23 31 70 70 og e-post:post@fortidsminneforeningen.no

Mer om Rasmusgården