AVLYST! Spennende tur for medlemmer

Publisert 04.02.2020

Middelalderkirker og kirkekunst i nye fylket vårt står på programmet. Velkommen til Vestfold og Telemark avdelingers medlemstur 25. april kl 10.00

Vi starter i Olavskirken i Bamble, (bildet) kirkeruin middelalderen og trekirken tegnet av Gustav Lammers, altertavlene er også hans verk. Videre til Gjerpen kirke med apsismosaikk av Emanuel Vigeland, Kapittelberget i Skien med interessant historie. På vei til Vestfold ser vi kalkmaleriene i Siljan kirke med skipsmotiver + moderne tekstilutsmykning av Else Marie Jakobsen. Så skal vi innom Kjose med kirke tegnet av Lammers og med en gotisk kalvariegruppe, deretter Tanum, Olavskirke med middelalderdetaljer og maleri av Eilif Petersen. Tårnet er tegnet av Lammers. Til slutt besøker vi Tanum prestegård, der Hanna Winsnes var prestefrue, og der dagens bruker, Jørn Holme, tar oss imot. Påmelding innen 31.mars med innbetaling kr 200 for medlemmer, 300 for ikkemedlemmer, til kontonr. 24000725095. Vi bruker egne biler og avtaler kjøring med hverandre. Vi har med egen mat og drikke for en innholdsrik og hyggelig dag som vil vare til ca kl 18. Vi tar forbehold om eventuelle endringer i programmet.