Bygd til by - del to Oslo

Publisert 15.09.2022

Velkommen til andre del av utstillingen Bygd til By!

Bygd til by, Erle Saxegaard og Aksel Ree vil gjerne invitere dere til åpningen av utstillingen i hagen til Fortidsminneforeningen på Vøienvolden gård. Utstillingen åpner klokken 16 og viser skulpturelle arbeider av Love Terins, Gabrielle Paré, Øyvind Bast Lie, Sofie Brønner, Ingrid Bjørnaali, Isak Wisløff, Emanuel Frogner, Aksel Ree og Erle Saxegaard.

Bygd til by er en utstillingsplattform for unge kunstnere startet av Aksel Ree og Erle Saxegaard.
Plattformen har en nomadisk utforming og reiser mellom bygda Fyresdal og Oslo. Fra 1.-7. august var de ni kunstnerene på stranden i Stykjevika i Fyresdal hvor de lagde en utstilling som forholdt seg til premissene landskapet og bygda gav. Nå har utstillingen reist til Oslo og vil være åpen for publikum den 16. september hos Fortidsminneforeningen i Oslo på Vøienvolden gård.
Prosjektet er støttet av KORO og Bildene
kunstneres Vederlagsfond.
For mer informasjon om prosjektet se www.bygdtilby.no eller Instagram @bygdtilby