Bygningsverndagen

Publisert 05.08.2021

For trettende år på rad ønsker vi velkommen til vår helt spesielle byggmesse!

Hvordan ta vare på huset ditt? Kom i kontakt med produsenter, rådgivere, håndverkere og formidlere som inspirerer og gladelig lærer bort.
Velkommen til bygningsverndagen på Vøienvolden gård på Sagene (Maridalsveien 120) fra 12.00 til 16.00! På Bygningsverndagen samler vi dyktige håndverkere, kunnskapsrike rådgivere og folk som er glad i gamle hus – denne dagen kan du lære om hvordan du tar vare på huset ditt på en bærekraftig måte. Vi har aktiviteter som passer for voksne og barn, og i kaféen serverer vi sveler og kaffe. Vi gleder oss til en dag med bygningsvern for store og små!

PROGRAM:

Kl. 12.00 – Dørene åpner

kl. 12. 15 - Åpning med Trine Skei Grande

Kl. 13.00 – Potetkjellerforedrag: Lyntaler fra utstillerne

Kl. 15.00 – Potetkjellerforedrag: Om Kulturminnefondet ved Kristoffer Andersen (Kulturminnefondet)

Kl. 16.00 – Arrangementet over

Årets utstillere: Akershus bygningsvernsenter, Alliero, Bykle vindu, Bygg og bevar, Byantikvaren, Fortidsminneforeningen Oslo og Akershus, Isokalk AS, Miljømal AS, Murbyen Oslo, Murmesternes forening, Norsk trefiberisolering AS, Restaureringsverksted AS, Tradisjon og dekor, Trebevaring AS, smedpost, murpost, malingspost og laftepost.

Velkommen!