Bygningsverndagen

Publisert 05.08.2021

For fjortende år på rad ønsker vi velkommen til vår helt spesielle byggmesse!

Hvordan ta vare på huset ditt? Kom i kontakt med produsenter, rådgivere, håndverkere og formidlere som inspirerer og gladelig lærer bort. Årets tema er historisk fargesetting.
Velkommen til Bygningsverndagen på Vøienvolden gård på Sagene (Maridalsveien 120) fra 12.00 til 16.00! På Bygningsverndagen samler vi dyktige håndverkere, kunnskapsrike rådgivere og folk som er glad i gamle hus. På denne dagen kan du lære om hvordan du tar vare på huset ditt på en bærekraftig måte.
I år fokuserer vi på historisk fargesetting. En viktig del av bygningens uttrykk er fargesetting - men hva er riktig? På Bygningsverndagen kan du få gode tips og råd om tema. Vi har aktiviteter som passer for voksne og barn, og i kaféen serverer vi sveler og kaffe. Vi gleder oss til en dag med bygningsvern for store og små!
Program:
Kl. 13-14:
• Foredrag med Farge-Dagny OBS: Foredraget har dessverre blitt avlyst på grunn av sykdom.
Kl. 12-16:
• «Håndverker for en dag!»: barn og unge får prøve seg innen ulike tradisjonshåndverk.
• Åpne stuer
• Åpen murbyutstilling

Årets utstillere: Bygg og bevar, Byantikvaren, Bykle vindu AS, Fortidsminneforeningen Oslo og Akershus, Miljømal AS, Historisk maling AS, Murbyen Oslo, Mur og mer, Murmesternes forening, Hunton, Follo trefiberisolering AS, Far-far sementfliser, Egede-Nissen kulturminnebistand, Hjerleid vgs, smedpost, murpost, laftepost, vindusrestaureringspost
Velkommen!