Ditt verdifulle nabolag - Ytre Enebakk DEL 1

Publisert 28.05.2024

Bli bedre kjent med Ytre Enebakk denne foredragskvelden. DEL 1.

Se deg rundt der du bor! Hva er særegent ved ditt og naboens hus? Ditt verdifulle nabolag ønsker å sette fokus på steders identitet og særegenhet, og på de historiene man finner i vanlige hus og gater. Denne gangen går turen til Ytre Enebakk.

I denne første delen av arrangementet, som er en foredragskveld, vil Trym Bergtatt gi oss en introduksjon til områdets historie, samt fortelle om sitt skiltprosjekt – Ytterbygda. Vår faste foredragsholder, Ole Jakob Holt, forteller om byggeskikken i Ytre Enebakk og hvordan vi kan lese nabolaget. Enebakk kommune bidrar også.

Arrangementet er gratis, men grunnet bevertning er det bindende påmelding. Gi beskjed om du vil være med én eller begge dager. Påmelding sendes til aku@fortidsminneforeningen.no innen 2. juni. Oppmøtested kommer på e-post. Velkommen!

Arrangementet er støttet av Akershus fylkeskommune.

DEL 2 av arrangementet er søndag 9. juni.