Guidet historisk vandring på Tangen, Hedmarken, 31.mai kl.18

Publisert 16.05.2023

Guidet tur i lokalmiljøet på Tangen i Stange kommune.

Opplev det historiske Tangen på Hedmarken, gjennom kunnskapsrike fortellere og i hyggelig lag. Tangen er et tettsted i Stange kommune i Innlandet. Tangen vokste frem på 1800-tallet, med utvikling og industrialisering. Velkommen til en annerledes og interessant kveld for de som ønsker å bli bedre kjent med noen av de verdifulle kulturmiljøene på Tangen, den gamle Mølla, Tangen kirke og Tangen Brenneri.

Hedmarken lokallag: Historisk guidet tur på Tangen 31.mai.

Fortidsminneforeningen Hedmarken lokallag, i samarbeid med Tangen Vel, inviterer til historisk vandring på Tangen, onsdag 31. mai 2023 kl.18 - 20.

Vi møtes utenfor Tangen skole, på den store parkeringsplassen. Vandringen starter ved den gamle Mølla, før vi beveger oss i retning Tangen kirke og Tangen Brenneri. Vidar Messenlien, Marius Langberg, Frode og Gro Nordli Kristiansen er fortellere underveis. Vi runder av der vi startet, på Tangen skole, der det blir mulighet til å kjøpe saft, kake og kaffe.

Vandringen er gratis og åpen for alle og det er ikke nødvendig med påmelding. Del gjerne videre og inviter familie og venner med. Ved spørsmål, ta kontakt med Bjørg Eva Aasen, styreleder i lokallaget, på mobil 916 73 163.

Velkommen!

Dette arrangementet er også publisert på lokallagets Facebook side