Hjelp, jeg har kjøpt et gammelt hus! Bygningsvernhelg i Indre Østfold

Publisert 08.02.2024

Eier du et gammelt hus eller leilighet - eller kanskje drømmer du om det? Har du satt i gang med et restaureringsprosjekt, men treger inspirasjon? Lurer du på hvilken tapet som passer til ditt hus? Hva skal du se etter når du velger materialer å reparere huset med? Fortidsminneforeningen i Indre Østfold har den glede av å ønske velkommen til seminar på leirstedet Sjøglimt i Marker helgen 24. - 25. februar. (Med mulighet for overnatting fra 23.feb for de som kommer langveis fra)

Lokallaget har rundet 10 år og styret ønsker å markere dette ved å gjenta suksessen fra 2016, med en hel helg i bygningsvernets tegn!

Seminarhelgen er åpen for alle! Dette er møteplassen for huseiere, håndverkere, rådgivere, entusiaster, drømmere, optimister og realister med en felles interesse og nysgjerrighet for gamle bygg. La deg inspirere sammen med oss!

Det blir to dager fulle av inspirasjon og med interessante foredrag om ulike tema. Vi holder på å spikre programmet i disse dager, men kan allerede nå avsløre at det vil handle om interiør, tapeter, fargevalg, miljøvennlig maling som linolje og eggoljetempera, materialvalg, om å søke tilskudd til restaurering m.m.

Vi vil også få muligheten til å høre om foreningen Tyndelsrudtunet og de mange prosjektene de har på gang, og spaserer ned dit for en befaring på søndagen.

Det vil også bli mulighet for 30 min GRATIS rådgiving med en av konsulentene fra Akershus Bygningsvernsenter - her gjelder første mann til mølla. Ta med deg bilder og/eller filmsnutt fra ditt prosjekt og få verdifulle tips og råd.

Festmiddag lørdag kveld, for å markere lokallagets 10 års jubileum!

Det vil bli mulighet for overnatting på Sjøglimt fra og med fredag til søndag for de som ønsker dette.
PÅMELDINGEN ER ÅPEN: Benytt skjema https://forms.office.com/r/giSK7HWsyG