Treskjærerkurs i Urnesstil

Publisert 17.08.2021

Treskjærerkurs og foredrag om Urnesstilen, basert på Fortidsminneforeningens prosjekt "Treets mester", der noen av landets fremste treskjærere skal lage en kopi av Urnesportalen.

Urnesportalen er det ypperste innen norsk treskjærerkunst med presis linjeføring og kompleks mønsterforståelse. Å lære seg å «lese» og kopiere Urnesstilen kan være en utfordring uten god veiledning. Dette kurset er en unik mulighet til å få undervisning av Kai Johansen med sin enorme kunnskap innen feltet, samt et innblikk i det pågående forskningsprosjektet Treets mester

Kai vil holde et foredrag om forskningsprosjektet Treets mester i regi av Fortidsminneforeningen, om kopieringen av Nordportalen ved Urnes stavkirke og hva vi har oppdaget så langt, på fredag. Foredraget er gratis for kursdeltakere.

Tid og sted: Treskjærerkurs

14. okt., 18:00 – 17. okt., 15:00
Vuku, Vukuvegen 971, 7660 Vuku, Trøndelag

Les mer om kurset og påmelding her.

Tid og sted: Foredrag Treets mester

15. okt., 19:00 – 20:00