Medieplan/ Profilmanual

Publisert 01.02.2025

Medieplan:Vi tilbyr annonseplass i magasinet Fortidsvern, på Fortidsminneforeningen.no og i Nyhetsbrevet. Gjennom oss treffer du et bredt publikum med en særlig interesse for bygningsvern og oppussing av gamle hus, både som privatpersoner og fagpersoner. Profilmanual: Et helhetlig grafisk uttrykk er viktig for å bygge gjenkjennelse og troverdighet. Her finner du retningslinjer og inspirasjon for riktig bruk av vår identitet. Her forklares og illustreres eksempler på hvordan logo, farger, fonter, og visuelle elementer skal brukes.

Årsavtale på print (Fortidsvern) gir 2 uker banner-annonse på nett GRATIS.

Publisering av stillinger på nett/print gir GRATIS lenke på nyhetsbrev.

Kontakt: Randi Huth Rogne, tlf: 995 20 500, epost: randi@storybold.no

Annonsere på Fortidsminneforeningen.no og i Nyhetsbrev

Våre medlemmer bryr seg om alle kulturminner, men har en spesiell forkjærlighet for historiske bygninger og bygningsmiljøer. Samtidig ser man at mange av leserne også er genuint opptatt av oppussing og vedlikehold av egne eiendommer, ute så vel som inne. De søker ofte råd om enøk- og rehabiliteringstiltak, midler til verneverdige bygg, også for privatpersoner.

NETTSIDEN:

Besøkende: ca. 60 000 pr. mnd

Toppbanner 1200 x 360 px, kr 2 000* pr. uke

Midtbanner 480 x 300 px, kr 1 500* pr. uke

NYHET: Stilling i karusell, kr 2 000 pr. uke, evt. kr 5 000 frem til søknadsfrist

NYHETSBREV: 

  • Mottakere: ca. 8500
  • Ukentlig utsendelse
  • Lenke til stillinger

Annonseplass: 580 x 250 px, kr 4 000* pr. utsendelse

*) Alle priser ekskl. mva

Last ned medieplan 2025 for digitale flater: Priser og formater

ANNONSERE I FORTIDSVERN 2025

FORTIDSVERN er et fagblad som fire ganger årlig distribueres til Fortidsminneforeningens drøyt 8500 medlemmer. Våre medlemmer bryr seg om alle kulturminner, men har en spesiell forkjærlighet for historiske bygninger og bygningsmiljøer. Samtidig ser man at mange av leserne også er genuint opptatt av oppussing og vedlikehold av egne eiendommer, ute så vel som inne. De søker ofte råd om enøk- og rehabiliteringstiltak, midler til verneverdige bygg, også for privatpersoner.

• Opplag: 7 500 eks
• Medlemsblad
• Lang levetid
• Økt oppmerksomhet på kulturvern og kulturarv.
• Styrker kulturminnenes posisjon i samfunnet
• Norges største kulturminnemagasin (antall side og frekvens)

Last ned medieplan 2025 for print: Utgivelsesplan, priser og formater 

Kontakt: Randi Huth Rogne, tlf: 995 20 500, epost: randi@storybold.no

 

Profilmanual:

Med denne brukerveiledningen ønsker Fortidsminneforeningen, (heretter FMF) å legge til rette for en konsekvent visuell kommunikasjon utad. Standardiserte elementer, tydelig farge- og typografivalg og konsekvent bruk av reglene for hvordan profilen skal gjengis skal bidra til at FMF er synlig og gjenkjennelig. Brukerveiledningen tilrettelegger for en konsekvent bruk av FMFs grunnelementer på alle kommunikasjonsflater, trykte og elektroniske, og fungerer som en visuell kvalitetssikring. FMFs logo skal alltid være med på materiell hvor FMF er avsender.

Trykk her for retningslinjer, bruk av logo og eksempler ⇢ Profilmanual