Nå kan du kjøpe Jorderik-kunst på nett

Publisert 30.06.2021

Gikk du glipp av salgsutstillingen vi arrangerte på Lillehammer i september 2020? Nå kan du handle kunstverk til inntekt for Jorderik-prosjektet i vår nye nettbutikk!

I 2020 mottok Fortidsminneforeningen en fantastisk gave: Hele samlingen etter maleren Ole Mæhle - 870 kunstverk og skisser - donert av kunstnerens barnebarn og enearving Therese Mæhle. I september i fjor arrangerte vi en stor salgsutstilling på Lillehammer, der flere hundre verk ble solgt. Nå er det også mulig for resten av landet å sikre seg et kunstverk - og samtidig støtte restaureringen av Jorderik. Kunztverkene er vurdert av kunsthistoriker Nina Castberg Braathen og er delt inn i fem priskategorier: kr 800, kr 1000, kr. 1500, kr 2000 og kr 2500. Inntektene går uavkortet til Jorderik-prosjektet

I nettbutikken kan du også bestille faghefter, Gode råd-serien og gaveartikler. Medlemskap gir rabatt på enkelte produkter. For å benytte deg av dette logger du deg inn med epostadresse og medlemsnummer. Trenger du hjelp til å finne ditt medlemsnummer ta kontakt på post@fortidsminneforeningen.no eller ring 23 31 70 70.